Filtrace pro analýzu spalin naftových motorů
Výfukové plyny naftových motorů mají vysokou koncentraci suspendovaných pevných částic a kapének. Mají vysoký rosný bod a proto musí být udržovány při vysoké teplotě, aby se zabránilo kondenzaci a ovlivnění přesnosti analýzy. Aby se předešlo znečištění, používá většina systémů primární filtr na vstupu. Filtr je vyhříván, aby se předešlo kondenzaci v počátku analyzačního procesu. Avšak během dlouhodobého provozu je filtr vystaven vysokým motorovým teplotám pohybujícím se v rozmezí os 176°C až do 232°C, vyjímečně až 315°C.
Filtr typ 38, speciálně navržený pro výfukové plyny dieselového motoru, je nerezové konstrukce se silikonovými těsnícími prvky (max. teplota 315°C). Má bajonetový uzávěr pro rychlou výměnu filtrační vložky, která umožní obsluze měnit vložku aniž by ovlivnila teplotu plynu. Lze ji umístit v jakékoliv vhodné poloze. Filtrační vložka Grade DH21 je složená z borosilikátového skelného vlákna a anorganického pojiva a je inertní ke všem složkám plynu do teploty 482°C. Záchytná účinnost je 93% u částic 0,1 µm a 100% u částic 2 µm a větších. Směr toku média je od vnitřního jádra ven z vložky.